28 Kasım 2008 Cuma

Kriz dönemlerinde internet bankacılığı

Ekonomik kriz dönemleri zordur. Söylentiler ve göstergeler iç açıcı olmadığında insanların gelecek ile ilgili çekinceleri ortaya çıkar. Bu dönemlerde satın alma planları ertelenir – ertelenemeyenlerin yerini kiralama fikirleri alır- , paralar yastık altı tutulmaya başlar ve “tasarruf” kavramı 1. öncelik halini alır. Müşteri algısı da tasarruf yapmaya yöneliktir.

Çin alfabesi "ideogramlardan" oluşur. Çince "kriz" kelimesi iki simgenin yan yana gelmesiyle oluşur. “Tehlike” ve “Fırsat”. Yaşanan ekonomik krizi fırsata dönüştürmek de aslında mümkün.



Günümüzde müşteri ilgisini çekebilmek oldukça güç. Medyanın ve özellikle televizyonun yaygılaşmasının ardından müşteri ilgisi kıt kaynak konumuna geldi ve şuan paha biçilmeyecek kadar değerli. Yapılması gereken doğru zamanda doğru ürünü müşterilerimizin karşısına çıkarmak ve bu dönemlerde avantajlı olduğunuz güçlü yönlerinize odaklanmak.



İnternet bankacılığı özelinde güçlü olduğu konular da daha ucuz olması ve daha zahmetsiz olması. İşte krizin bizlere yarattığı bir fırsat. İnternet bankacılığının en düşük maliyetli kanal olduğunu tüm müşterilerimize anlatabiliriz.

Basit bir örnek:
“Bugün/bu hafta/bu ay ne kadar tasarruf ettim” adında küçük bir uygulama ve basit bir hesaplama aracı ile müşterilerinize ne kadar tasarruf ettiklerini açıklayabilirsiniz. Yada işlem sonlarında müşterilere “tebrik ederiz, işlemi bu kanaldan yaparak xxxx YTL tasarruf ettiniz” mesajı verebilirsiniz. Bu şekilde ürünün reputasyonuna da ciddi artılar sağlayabilirsiniz.

Bu örnekleri onlarcası ile çeşitlendirmek mümkün.

Diğer bir örnek;
Müşterilerimiz bir ekonomik krizin tam ortasında olduğumuzu biliyorlar, bunu onlardan saklamanıza imkan yok. Kriz ile ilgili gelişmeleri neden bankalarından takip etmesinler. Müşterilerinize Dünya ve Türkiye’deki gelişmeleri özetleyen newsletter gönderimleri yapabilirsiniz. Bu sayede hem müşterilerinizi bilgilendirmiş hem de “sizi düşünüyoruz, yanınızdayız” mesajı verebilirsiniz.

Bir diğer örnek;
Siz sorun biz yanıtlayalım…. Kriz süresince insanlar sürekli merak içerisinde. Müşterilere soru sorabilecekleri, uzmanların da bu sorulara yanıt verebilecekleri bir platform oluşturabilirsiniz.

Özetle; müşterilerimizin eğilimi ne yönde ise kurguladığımız stratejiler de ona paralel olmalı. Krizi fırsata çevirerek doğru noktadan yola çıkarak hem karlılık getirecek aksiyonlar, hem de uzun vadede müşterilere güven sağlayacak çözümler üretmek mümkün.

Her zaman bazı havuçlar kullanarak müşterileri kendinize çekmek gerekmeyebilir, bazen rüzgarı takip edip sadece rüzgarın onları götürdüğü yerde hazır olmak yeterli olabilir.

Hiç yorum yok: